søndag 3. juni 2012

Ta på shorts - det er juni!


Jeg liker å gå i shorts. Sånn er det bare. Jeg skulle nok ønske at jeg var litt mer sånn Cecilie Skog-aktig som trekkes veldig mot polare strøk og digger sludd og bikkjekulde. Det er jo helt klart kulere å være sånn, enn å lengte mot varmen langs spanias kyst, sånn som de fleste harry nordmenn gjør. Men, sukk, jeg er nok litt harry innerst inne - for jeg liker virkelig å gå i shorts.

Det var ikke så innmari tilfredstillende å gå i shorts i dag, siden jeg hadde stilongs og regnbukse under. Men på den annen side, beboerne i Kristiansund har ikke fått mye underholdning fra oss siden vi ankom bryggene deres for noen dager siden. Det kan jo tenkes at ryktet om seiling-dummiesene har kommet oss i forkjøpet og de sitter der litt betutta og skuffa uten en eneste morsomhet fra vår side. Dermed ble det litt "på Titanic i shorts"-fotoshoot i ruskeværet i dag, til almen forlystelse.

Utover dette har det vært en dønn kjedelig dag. På Facebook ville det nok antagelig ha stått: Har hatt herlig kvalitetstid med kjæresten i dag:-) men i virkeligheten har vi bare kjeda oss sammen.

Nå ankommer snart neste mannskap og vi er klar for avreise sørover i morgen, over Hustadvika (ikke noe for de sjøsyke, har jeg hørt) Richard kommer helt fra Grenoble og han KAN faktisk seile. Det har han iallefall sagt. På veldig dårlig engelsk. Jeg er jo heldigvis en kløpper på fransk men har ikke sjømannsvokabularet helt inne, så kommunikasjonen kan jo bli interessant. Dagi mønstrer også på  i kveld og han har helt andre kvaliteter. Han er foreksempel rask til å bli sjøsyk. Dessuten er han ganske pen - og flink i både norsk og engelsk. Men seiling har han ikke greie på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar