onsdag 30. mai 2012

Tre triste ting og en sørgelig.


Vi har slitt litt med å rekke butikken de siste dagene. På Uthaug, som ligger på Ørlandet, som ikke må forveksles med Sørlandet, bommet vi skikkelig. Butikken ble nedlagt i februar 2012. Så der bommet vi med flere måneder.

Dermed måtte vi ta til takke med Runes fyrstekake og lipton te. Det gjorde jo stemningen litt mer pensjonistaktig, såklart. Dessuten hadde jo lykketrollene Kristin og Christian mønstret av i ei bukt ved Reitan for å rekke hjem til hverdagens kav og tjas. Det ble muligens litt mas og kav for dem å komme helt hjem, for de måtte jo ta taxi og buss og ferge og buss og fly før de kunne skikkelig ta fatt på kavet og maset.

Det ble jo litt tomt etter dem i båten og når vi kom til Kristiansund mønstret jammen Rune av også.
De tre var gode som gull å ha med på tur, som fargerike perler på en snor vil jeg si at de var:


Nå er vel dette det siste vi ser til Christians vintage-stil bilder. Vel, nok sutring over mannskapet som dro. På ekte Trosby-vis ser vi på mulighetene og ikke på det vi mistet; Her ligger vi til kai i Kristiansund og det er en artig by og jeg har en super mann ved min side. Vi har leid sykler som virker på alle vis og funnet en bynær klatreklippe. Der har vi kosa oss i sola og gløttet utover Hustavika og storhavet.


Dessuten må det jobbes litt også, men det er kjedelig å skrive om. Jeg bare nevner det, for det er noen av mine kolleger og kunder som følger bloggen i ny og ne.

Hvis du lurer på hva som var de tre triste tingene, er jo det at våre tre moroklumper mønstret av. Det sørgelige er at butikkene nedlegges langs kysten. Men det artige er at vi spiste på en fantastisk tapaskjeller rett etter klatreturen og det var vidundelig mat og service. Og jeg tror faktisk de var ekte spanjoler de damene som jobba der. Vi skulle nok hatt litt flere grekere og spanjoler -  og pakistanere for den slags skyld, som kunne holde liv i uthavnene og lage tapas og holde butikken igang i øyrikene her nordpå. Eller nordvestpå som det vel heter her.

Nok om det. Dette var jo ikke en fryktelig trist dag, men jeg ser av leserstatestikken at det er mer interessant å lese om "pinlig redningsaksjon" og " sur og mutt" enn "pudder"  Så nå vil jeg prøve om det triste er en bra teaser. Kanskje ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar